Art i Traducció a l’Era Digital: el cas de “El 27||The 27th”, d’Eugenio Tisselli
2020
\”Art i Traducció a l\’Era Digital: el cas d\’Eugenio Tisselli\” és un article publicat al volum 8, número 1, de la revista Barcelona Research Art Creation (pàgines 40-60). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i23.3177
Llegeix-lo a BRAC. [en castellà]
Resum
La velocitat d\’obtenció de respostes caracteritza el nostre ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). La sensació d\’inmediatesa s\’acompanya de l\’ocultació dels processos intermitjos i els agents que medien aquests usos. En aquest sentit, McKenzie Wark va encunyar la noció \”tercera natura\”, amb la que es refereix a la separació entre les TIC i els recursos naturals amb els que interactuen. De manera similar, Michael Cronin (2013) va descriure el \”paradigma de les 3T (mercat, tecnologia i traducció)\” per abordar la invisibilització dels vincles entre tecnologia, traducció i comerç a l\’era digital. Aquests pensaments emfasitzen la necessitat de prendre consciència de la infraestructura sobre la qual les TIC es construeixen per entendre les conseqüències polítiques, econòmiques, socials i mediambientals de l\’ús de les eines digitals. Des d\’aquesta perspectiva, l\’objectiu d\’aquest estudi és posar de manifest la interacció entre el paradigma \”3T\” i la seva vinculació a aspectes mediambientals mitjançant l\’anàlisi del projecte d\’art digital El 27||The 27th (2014 – actualitat), de l\’artista Eugenio Tisselli.
Paraules clau: art digital, traducció, tecnologia, comerç, medi ambient
Agraïments infinits: Pilar Godayol, Eugenio Tisselli, revista BRAC.